TIPS KESIHATAN IBU HAMIL

Hits: 6

TIPS KESIHATAN IBU HAMIL

ANDA IBU YANG SEDANG HAMIL???

ISTERI ANDA SEDANG HAMIL???

jom baca jap…sedikit info yang bermanfaat untuk anda…terutama bagi ibu yang sedanh hamil..

Setiap ibu yang hamil…mesti menginginkan kesihatan yang terjamin bagi mengelakkan risiko kepada si bayi yang anda sayangi…betul tak???macam mana nak pastikan kesihatan ibu hamil kebih terjamin…perlu ke ambik vitamin???jawapan nya..ya sangat perlu…tidak kira ketika kita hamil atau tak vitamin amat penting untuk tubuh badan kita…

Continue Reading

CARA TAMBAHKAN SUSU BADAN LEBIH BANYAK

Hits: 6

ANDA MEMPUNYAI MASALAH KEKURANGAN SUSU UNTUK ANAK KESANYANGAN ANDA???

Semua anda tahu bahawa susu ibu adalah susu yang terbaik untuk si bayi…sus badan adalah mempunyai beribu khasiat yang tidak dapat ditangini mana-mana susu formula di luar sana…oleh itu,semua para ibu berazam untuk menyusu badan penuh untuk si comel masing-masing.betul tak???tapi…..kebiasaannya akan timbul masalah seperti….ibu kurang susu!!!ibu hendak bekerja tidak nak simpan susu kerana kurang susu!!!ini lah antara sebab ibu-ibu tidak dapat capai azam mereka….:

Continue Reading

ATASI MASALAH KURANG BERAT BADAN

Hits: 69

TAMBAH  BERAT BADAN

 

Kebiasaannya kita dengar atau baca di mana-mana halaman sosial,isu yang timbul berkaitan berat badan adalah berat badan yang berlebihan…tapi tanpa kita sedar disebaliknya ade juga isu yang ingin naikkan berat badan…Anda di kategori yang mane???

Disini saya nak cerita tentang isu nak naikkan berat badan…sebelum anda hendak buat sesuatu,saya sarankan anda mengenal pasti dahulu punca sesuatu masalah tu…tak begitu??dengan cara ini ia lebih efektif!!!

 

Antara punca yang jelasnya adalah……

 

1) ANDA MEMANG SUDAH CUKUP MAKAN, TAPI MASIH KURANG KALORI

Anda sentiasa kebingungan…kenapalah berat badan ni susah nak naik sangat sedangkan anda dah makan dengan banyak…Tahu tak anda bahawa makan dengan kuantiti yang  banyak adakalanya tidak ada hubungannya dengan bertambahnya berat badan?

 

Asasnya, untuk tambah berat badan, anda harus memasukkan kalori ke tubuh anda, melebihi daripada keperluan kalori tubuh anda setiap hari.

 

2) GANGGUAN METABOLISME PADA TUBUH ANDA

Kebiasaannye orang yang kurus mempunyai metabolisma yang sangat tinggi.Kesannye,banyak mane makanan yang dimakan proses dibakar kepada tenaga berlaku dengan cepat sekali dan akan cepat lapar.

Vitamin B lengkap diperlukan untuk menstabilkan metabolisma anda

 

3) STRESS

Masalah stress tidak akan lari dalam kehidupan seharian kita…tidak kira stress ditempat kerja ke?straffic jem ke??stress dengan pasangan,keluarga atau anak-anak…

Sedar tidak sedar masalah stress ini akan membuat anda hlang selera untuk makan…betul tak?? Stress juga akan membuat sistem pencernaan anda terganggu.

 

Nota penting: stress bukan saja punca kenapa berat badan susah naik tapi ia juga boleh membawa kepada masalah kesihatan yang lebih bahaya seperti masalah jerawat,gangguan mental, serangan jantung, kasner dan lain-lain.

 

4)KOMPOSISI MAKANAN TIDAK BETUL

 

Pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak amat disarankan bagi masalah yang ingin tambah berat badan…tetapi ingat jugak…makanan itu hendaklah makanan yang berkhasiat dan seimbang kuantitinya..

Tidak dinafikan, untuk tambah berat badan, otot membesar dan badan menggemuk, anda sangat disarankan untuk makan makanan yang tinggi kalori, yang berprotein tinggi, mengandungi cukup karbohidrat, dan serat.

Contoh makanan yang disarankan dalam mengatasi masalah ini adalah daging dada ayam, ikan salmon dan putih telur. Anda juga boleh mengamalkan pengambilan suplemen protein bagi membantu pembinaan otot.

 

5)BANYAK TOKSIN DALAM TUBUH ANDA

Tubuh badan yang mempunyai toksin  dan kotoran yang banyak boleh menjadi sebagai penghalang di usus bagi penyerapan zat,nutrisi dan vitamin dari makanan-makanan yang anda makan tidak dapat diserap oleh tubuh yang sempurna.Ini boleh menjadi salah satu kemungkinan sebab kenapa berat badan susah naik.

 

Toksin kebiasaannya datang dari makanan segera, makanan diproses yang cara penghasilannya pun kita tak pasti bagaimana.

 

Seperti yang kita ketahui, jika nutrisi makanan tidak dapat meresap dengan sempurna, maka terganggulah pertumbuhan tubuh kita. Sebab itulah kenapa berat badan susah naik walau kita dah makan dengan banyak.

 

Nota penting: pengambilan vitamin tambahan juga sangat perlu bagi menampung kekurangan nutrisi dalam tubuh anda

6) ANDA MASIH MUDA

 

Tahap yang normal bagisetiap orang bila semakin bertambah usianya, maka metabolisma juga makin berkurang, sehingga berat badan pun cenderung untuk  bertambah. Selain itu proporsition (bentuk) tubuh pun akan berubah, seiring pertambahan usia.

 

7) FAKTOR KETURUNAN

Kadang-kadang masalah ini juga boleh dikaitkan dengan factor keturunan dan genetic…

Kalau hampir semua ahli keluarga atau saudara yang terdekat mempunyai badan yang kurang berisi, atau memang tidak ada, mungkin itulah punca kenapa berat badan anda pun susah naik.

Faktor genetik ialah factor yang tidak dapat dielak dan yang berada diluar kawalan manusia. Sebab itulah individu dalam kategori ini agak susah nak tambah berat badan.

SUPPLEMENT DARI SHAKLEE

 

SUDAH BACA!!!

So…sekarang anda dapat kenal pasti di mana punca masalah atau isu anda??Jika anda sudah jelas dan ingin teruskan matlamat utama anda untuk naikkan berat badan dengan cara yang lebih ideal??

Jadi…jangan tunggu lama-lama…jom saya bantu anda untuk capai matlamat anda dengan keizinan tuhan dalam proses menambah berat badan untuk Nampak lebih yakin  dan paling penting sihat selalu…

 

Jangan risau cara saya adalah cara yang sihat,mudah dan yang utama sekali adalh selamat!!!!#SELAMATMENCUBA

 

TESTIMONI

 

                        SEBARANG PERTANYAAN…KLIK DI SINI

 

ORDER JOM….JUST KLIK….

 

NAK ORDER DENGAN MURAH,,,JOM JADI AHLI….

 

 

Continue Reading