TIPS TAMBAHKAN SELERA KANAK-KANAK

Hits: 34

ANDA RISAU BERAT BADAN ANAK  KURANG???MEREKA TIDAK ADA SELERA MAKAN???

JOM TAMATKAN KERISAUAN ANDA!!!

anda seorang ibu,mesti risau jika lihat anak anda kurang selera makan…badan pon makin hari makin susut…dari badan debab tiba-tiba boleh jadi kurus…mesti macam-macam yang bermain di fikiran anda kan???adakah anda tahu apakah antara punca anak anda selalu hilang selera makan??jom baca di bawah..

Continue Reading

CARA MERAWAT TONSIL

Hits: 77

ANDA SEDANG MENCARI PENAWAR TONSIL?

JOM BACA SINI…MANA TAHU BOLEH MEMBANTU ANDA…

MAKSUD TONSIL

Tonsil adalah salah satu tisu yang berfungsi untuk melawan kuman yang masuk melalui sama ada saluran permakanan ataupun saluran hidung. Ketika makanan yang mempunyai kuman itu masuk, ia akan melekat pada tonsil dan disitulah sel imun akan memakan bakteria ini dan menghasilkan antibodi untuk melawan kuman tersebut.

Continue Reading

CARA HILANGKAN KULIT KUSAM DAN KERING

Hits: 36

KULIT ANDA KUSAM ATAU KERING???JANGAN SEDIH DISINI ADA CARANYA…..:)

 

bagi wanita kulit kusam atau kering adalah masalah yang besar kerana wanita sangat mementingkan kecantikan mereka…tetapi anda jangan ingat lelaki tak pentingkan penampilan mereka…lelaki pon pentingkan penampilan mereka…fitra manusia ingin nampak cantik..tetapi kita haruslah mempunyai hak nya…

sebelum saya melencong kelain….saya ingin kongsikan punca-punca masalah ini dan yang penting sekali yang anda tidak sabar adalah cara untuk mengatasi masalah ini dengan lebih efektif…

Continue Reading

CARA MERAWAT THALASSEMIA

Hits: 10

JOM MERAWAT TALASEMIA…..JANGAN BERPUTUS ASA UNTUK YANG TERSAYANG…

Apa itu Talasemia?

Talasemia adalah kumpulan penyakit yang menghalang badan daripada menghasilkan jumlah darah yang mencukupi dan berkualiti. Keadaan ini disebabkan oleh perubahan terhadap gen yang mengawal penghasilan hemoglobin. Hemoglobin adalah protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh badan. Perubahan kepada hemoglobin boleh menyebabkan kekurangan darah yang teruk.

Continue Reading

TIPS KESIHATAN IBU HAMIL

Hits: 6

TIPS KESIHATAN IBU HAMIL

ANDA IBU YANG SEDANG HAMIL???

ISTERI ANDA SEDANG HAMIL???

jom baca jap…sedikit info yang bermanfaat untuk anda…terutama bagi ibu yang sedanh hamil..

Setiap ibu yang hamil…mesti menginginkan kesihatan yang terjamin bagi mengelakkan risiko kepada si bayi yang anda sayangi…betul tak???macam mana nak pastikan kesihatan ibu hamil kebih terjamin…perlu ke ambik vitamin???jawapan nya..ya sangat perlu…tidak kira ketika kita hamil atau tak vitamin amat penting untuk tubuh badan kita…

Continue Reading

CARA TAMBAHKAN SUSU BADAN LEBIH BANYAK

Hits: 6

ANDA MEMPUNYAI MASALAH KEKURANGAN SUSU UNTUK ANAK KESANYANGAN ANDA???

Semua anda tahu bahawa susu ibu adalah susu yang terbaik untuk si bayi…sus badan adalah mempunyai beribu khasiat yang tidak dapat ditangini mana-mana susu formula di luar sana…oleh itu,semua para ibu berazam untuk menyusu badan penuh untuk si comel masing-masing.betul tak???tapi…..kebiasaannya akan timbul masalah seperti….ibu kurang susu!!!ibu hendak bekerja tidak nak simpan susu kerana kurang susu!!!ini lah antara sebab ibu-ibu tidak dapat capai azam mereka….:

Continue Reading

ATASI LETIH DAN LESU

Hits: 5

LETIH??LESU??ITU LAH PERKATAAN YANG SENTIASA DIUNGKAP DI MULUT KITA...

 

Tidak kira bagi kalangan yang bekerja atau yang belajar…erti letih memang sinonim dengan diri kita..betul tak???

jika yang bekerja,penat di tempat kerja balik rumah nak siapkan atau uruskan anak-anak dirumah…tapi apakan daya itu semua tanggungjawab kita…jika bukan kita siapa lagi yang ingin lakukan…penat ,letih terpaksa kita lawan…betul tak…tapi ikutkan hati nak tidur jer…..begitu juga bagi yang belajar sentiasa penat nak fikir tentang pelajaran yang makin hari makin sukar itu belum termasuk individu yang aktif…fuhhhh…siapa yang menjadi sahaja yang akan dapat merasa semua ini….

Continue Reading

ATASI MASALAH SENBELIT ANAK-ANAK

Hits: 26

ANAK ANDA MENDERITA SEMBELIT???JOM BACA NI….ADA YANG MENARIK UNTUK MASALAH ANAK ANDA…..

kesian bila tengok anak manja kita menahan sakit ketika hendak membuang…menangis je selalu…perut pon dah kembung-kembung…mula lah kita tengok keadaan anak macam tu…macam-macam fikir…seorang budak dah terpaksa merasa sakit…:(….okey..sekarang anda jangan,….jom kita cari jalan penyelesaiannya….

Continue Reading

PUNCA DAN CARA ATASI CRAMP BILA HAMIL..

Hits: 148

ANDA SELALU CRAMP WAKTU HAMIL???MESTI STRESSS KAN…SI IBU JER DAPAT RASA BETAPA SAKIT WAKTU TU…:(

JOM KITA TEROKA APA SEBAB NYA DAN APA PENYELESAIANNYA….

SI SUAMI jer  tempat anda mengadu kalau terjadi cramp waktu hamil….sebab si suami yang selalu berada di sisi anda….tapi……adakah diorag dapat rasa betapa sakit nya anda waktu tu…hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu…

Continue Reading